wah! best!

Followers

Jom klik

Wednesday, January 09, 2013

Bau busuk di rumah sebelah

Salam. Hari ini baru tahu dari mana datangnya busuk yang amat meloyakan selama ini. Ia datang dari sebelah rumah kosong. Ia adalah bau bangkai anjing! Uuuwuwwwweeeekkkkk korang boleh bayang tak seekor anjing yang besar telah lama mati dan sekarang tidak dapat dikenal pasti warnanya kerana telah berulat.

Cerita bermula selepas balik dari sekolah dan nampak orang membersihkan kawasan rumah sebelah. Rumah tersebut baru sahaja dibeli oleh tuan rumah sewa saya. Jadi saya pun bertanya nak repair rumah ke. Pekerja adalah warga Indonesia. Dia mengangguk dan memberitahu ada anjing mati.

Terkejut saya, selama ini tak tahu pula itu bau bangkai anjing. Semua pekerja tak berani nak masuk sebab terlalu busuk. Kecuali seorang yang bernama Mat. Dialah yang tolong menyucikan kawasan tersebut. Siap minta serbuk kopi dan penyembur nyamuk lagi. Habis kopi cap kapal api aku. Hahahahaha bukan rezeki saya.

Malam itu sembang dengan bos mereka. Masa nak buang bangkai pun guna kereta sorong dan tarik sahaja. Tak boleh nak tengok, nanti 10 hari tak makan. Kalau ada bau bangkai, cepat cepatlah pergi periksa ek. Takut dah jadi ulat, seorang pun tak lalu nak buang.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...