wah! best!

Followers

Jom klik

Monday, January 07, 2013

Madu Zafran madu asli ke tidak

Kali ini kali kedua masalah yang sama terjadi. Sebelum ini madu 1Malaysia sekarang madu Zafran. Tak tahu sama ada masalah peti ais atau madu tersebut bukan madu asli. Sampai masanya akan bertukar menjadi putih dibahagian bawah dan akan nampak ketulan halus berwarna putih.

Ini saya beli di Arked Man. ( ucapan takziah diatas pemergian anak lelaki. Al Fatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama sama orang yang soleh). Sebelum ini saya suka menggunakan madu Naqiu. Tapi kali ini saya nak cuba Madu Zafran. Ini kerana lebih besar dan banyak dari Madu Naqiu.

Saya baca diskripsinya dan tertulis disini madu asli. Ok takper, saya cuba. Apabila tinggal separuh saya lihat strukturnya dah bertukar. Keesokan harinya dah bertukar putih dibahagian bawah. Anggapan saya mungkin terlalu sejuk. Jadi saya letak di luar seharian dan hasilnya, mulut penutup dihurungi oleh semut.

Orang kata kalau madu asli takkan ada semut. Jika yang dicampur dengan bahan lain seperti gula, pasti semut akan datang. Jadi persoalan, adakah ia madu asli seperti yang tertulis dalam label atau hanya untuk mengaburi mata pengguna. Entahlah... Mungkin saya silap dan saya minta pihak berkaitan akan membuat pemantauan.


P/s: lebih baik beli produk Islam yang ada sijil halal.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...