wah! best!

Followers

Jom klik

Saturday, February 12, 2011

snow wash BAHAYA

from mr goggle
Salam... selamat pagi Sabtu.. pagi pagi dah tengok Nasi Lemak Kopi O di tv9... tema hari ini adalah Bollywood.. wah bukan main lagi Amni menari tadi... memang lagu bobby sedap hehehe.. tapi tadi saya ada info mengenai snow wash car... pasti kita pernah basuh kereta di tempat snow wash.. betul tak...tapi bahaya sebenarnya!!!
Info ini adalah dari TV9 yang menyatakan bahawa snow wash mengandungi bahan kimia yang merosakkan alam sekitar!.. kalau anda perasan semua air snow wash pasti akan masuk ke longkang. ia tidak ditapis atau dirawat sebelum dilepaskan ke longkang. itulah bahayanya kerana terdapat bahan kimia yang digunakan untuk menjadikan ianya snow..

apabila air yang tak dirawat telah masuk ke longkang ia akan mencemarkan air tersebut dan akan membunuh semua hidupan laut atau bahan tersebut telah memasuki kedalam badan hidupan laut tersebut. kalau kita perasan sejak akhir akhir ini banyak ikan kian di sungai atau ternakan yang mati secara tiba-tiba akibat pencemaran air. betul tak?
mr google

Jika ikan tersebut mati tak mengapa juga.. tapi jika kita makan ikan tersebut bagaimana? Ah tadi dalam Nasi Lemak Kopi O menyatakan bahawa bahan kimia tersebut akan masuk kedalam badan dan akan 'tinggal' dalam badan kita sama ada dalam darah, jantung, hati, tesis, ovari dan lain-lain lagi.

Bahan tersebut tidak dapat dimatikan walaupun kita telah mendidihkannya pada suhu tinggi dan ianya boleh bergerak dari satu badan ke badan lain. wah bahaya betul nie...

Oleh itu cintailah alam kerana kita hanya ada satu bumi sahaja.. salam

mr. google

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...