wah! best!

Followers

Jom klik

Friday, November 30, 2012

DIY cuci blower aircond Proton Persona

Salam...

Hari itu saya mencari cari dan membaca komen komen kawan tentang absober sebab plan nak tukar. Jadi secara tidak sengaja terjumpa satu blog member PPEOC dari Penang yang menerangkan cara-cara mencuci blower aircond.

Tahu tak apa itu blower? Kalau tak salah saya ia adalah seperti kipas yang menyalurkan udara sejuk ke dalam kereta. Jadi ia mesti berada sebelum penapis aircond .

Sebelum ini saya hanya mencuci penapis sahaja. Jadi ini adalah kali pertama perkara yang saya tahu dan teruja nak buat. Petang semalam saya dah cuba dan Alhamdulillah... Berjaya.

Memang kotor sangat. Kalau anda hantar servis kat Proton, mereka akan mencuci setiap 40-50K km dan harga cuci RM 50-70.00 SAHAJA. Jadi memandangkan saya dah tak servis ke Proton, buat sendiri sahaja.

Jenuh nak cuci sebab dah melekat kuat habuknya. Ini sahaja gambar yang sempat saya rakam.

Jika anda nak tahu cara mencuci boleh ke laman blog ini

www.faieelegance.blogspot.com






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...