wah! best!

Followers

Jom klik

Monday, November 26, 2012

Jenuh buang gambar

Kadang kala sesuatu yang mudah akan membawa kepada kepayahan. Teknologi canggih macam mana pun, tidak dapat mengalahkan akal fikiran manusia. Sesungguhnya Allah telah mencipta sebaik baik untuk kita dan semoga kita menggunakannya ke jalan yang diredhaiNya.

Intro tadi tadi tidak ada kena mengena dengan tajuk pun.... Saja je tulis memandangkan ia berlegar dalam fikiran saya. Ini cerita mengenai Adib dan Amni yang suka bergambar.


Baru tadi saya perasan dalam photo ada berpuluh puluh gambar yang dirakam oleh Adib dan Amni. Jenuh saya buang gambar tersebut.

Itu yang saya nak katakan, teknologi canggih kadang kala menyusahkan kita. iPad memang memudahkan saya untuk menulis blog, mengambil gambar dan merakam aksi anak anak. Dalam beberapa minit dan pemerhatian adib dan amni, mereka dapat menggunakan iPad dengan betul. Cuma dahulu amni suka bagi aplikasi menjadi besar.

Hasil pemerhatian mereka itulah yang saya dapati banyak gambar yang dirakam. Terutama Amni yang mungkin tidak sengaja tertekan enter banyak kali.

Jadi ada sesiapa yang tahu bagaimana nak lock gambar supaya tidak tertekan tanpa disengajakan? Risau nak buat sebab pernah sekali gambar semua hilang....


Antara gambar yang dirakam 






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...