wah! best!

Followers

Jom klik

Sunday, September 14, 2014

Cerita modem TP Link dan kilat

Salam semua. Apa khabar? Memang terasa apabila tiada internet di rumah. Bukan main susah nak update blog, facebook, ig dan lain lain lagi. Dari hari Khamis malam Jumaat sehingga hari ini baru ada internet. Punca apabila adib hanya tutup suis plug dan tidak mencabut kabel internet.
Malam itu dah perasan internet tak ada. Esoknya terus pergi ke TM Point di Ipoh dan perkara yang tak nak berlaku.. Telah berlaku. Modem dah tak boleh guna.
Pagi Jumaat itu terus ke Yik Foong... Lubuk IT dan terus ambil modem jenis TP Link. Itu pun lepas tanya Bad Ah Siong. Ingatkan dah selesai. Sampai rumah tak boleh juga ada internet. Modem berfungsi seperti biasa tetapi tiada capaian internet. Terus buat aduan pada TM dan dalam masa 24 jam akan ada kontraktor yang datang untuk pemeriksaan.
Hari Sabtu pula dalam sibuk nak bertanya berkenaan dengan rumput, kontraktor itu telefon. Tapi tak angkat sehingga saya telefon kembali. Janji datang hari Ahad jam 10 pagi. 
Hari ini dia datang , dan kata ini masalah modem.( setting) . Oleh kerana produk ini bukan dari TM akan dikenakan bayaran RM30.00 . Mak ai.. Benda nak set je. Jadi saya pun kata tak apa...
Pergi telefon kedai 5G, dan dia suruh set di kedai Ipoh Parade. Salesman itu cuma set balik yang baru dan hanya tukar vci... Terus cuba dikedai dan internet boleh digunakan. 
Smpai rumah terus pasang.... Tapi masalah yang sama juga terjadi. Tergerak nak set sendiri. Beria ria pasang laptop dan modem sebelah menyebelah... Kabel plak terus ke modem... Baru nak buka dah ok. Alhamdulillah...jadi cara penyelesaian... Saya tak pasti. Kemungkinan kabel...
Jadi boleh sibuk sibuk ambil gambar.... Untuk letak dalam IG... Follow saya #hasmardy



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...