wah! best!

Followers

Jom klik

Monday, December 30, 2013

Mee Bandung seafood Sg. Nibong Sekinchan

Salam semua. Hari ini jalan jalan cari makan di Sekinchan plak. Ini semua gara gara blog menariksokmo.blogspot.com. Apabila melihat mee bandung bersama sama ketam membuat kan diri ini untuk mencuba merasai keenakannya.

Sebelum ini memang pernah dengar tetapi tak tahu di kawasan mana. Sehingga blogger Nik menunjukkan tempat dan laluannya. Petang tadi dah plan nak pergi dan kami mengikut laluan belakang. Habis kereta chiq dina. Hehehehehe

Sampai di simpang 3 Sg. Nibong saya belok ke kiri. Namun kedai pertama yang saya singgah adalah bersebelahan dengan rumah. Nasib baik saya telefon nik terlebih dahulu. Rupa rupanya saya harus pergi ke hadapan lagi dan betul2 dengan dataran laut. Masa kami sampai itu dah hujan jadi tak dapat nak tengok dengan dekat. Jadi terus ke kedai yang dimaksudkan.

Saya order mee bandung udang dan chiq dina order mee bandung ketam. Tapi saya hanya makan mee dan telur sahaja sebab udang dah jadi milik Adib. Huhuhuhu. Satay tak dapat rasa sebab tutup. Lagi sedih. Namun bersyukur dapat tahu di mana kedai tersebut.

Komen saya.... mee bandungnya sedap. Sama seperti di Kuala Sepetang Taiping. .. cuma mee specialnya tak berapa istimewa. Udang tak banyak pun .. huhuhu ketam plak ok je. Lagi satu mee sedikit. Kalau ambil mee bandung pok tek baru puas kot. Tapi harga rm17.00 hehehehe

Jika sesiapa nak cuba boleh singgah di situ... nak tahu lorong mana nak masuk? Kalau dari Sg. Besar... terus sehingga nampak no. 23 disebelah kanan. Itulah kawasan Sg. Nibong Sekinchan.  Terus sehingga ke dataran kedai betul2 di tepi laut.

1 comment:

adyna AB said...

Mahal , sedap lagi dekat bno

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...