wah! best!

Followers

Jom klik

Monday, November 04, 2013

Salam Maal Hijrah 1435

Alhamdulillah kita semua dah nak masuk tahun baru. Syukur juga kerana saya dapat menunaikan solat Asar di Masjid bercirikan kesenian  cina di Tasek Ipoh. Hebat hasil binaan masjid ini. Walaupun cuaca panas tetapi apabila menunaikan solat disini , bahang matahari tidak terasa.  Konsep terbuka memang amat sesuai.
Ini pula saya baca di FB bahawa bacaan doa akhir tahun asalah bidaah. Ini tidak diamalkan pada zaman Rasulullah s.a.w kerana ianya bermula pada Zaman Pemerintahan Umar Al Khattab. Sejak akhir akhir ini pelbagai isu mengenai Islam diperkatakan.
Bagi saya Islam itu mudah dan indah. JANGANLAH kita menyusahkan diri kita sendiri. Jadi jika berlaku kekeliruan lebih baik kita merujuk pada yang pakar dan sahih. Bagi saya tidak salah kita amalkan jika tidak melanggar hukum syariat. Wallahualam

Jadi di sini saya mengucapkan Salam Maal Hijrah 1435 . Jom Hijrah ke arah kebaikan dan diredhaiNya. AMIN

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...