wah! best!

Followers

Jom klik

Tuesday, August 13, 2013

Panduan permohonan pinjaman perumahan perbendaharaan

Salam. Alhamdulillah akhirnya dapat juga saya menyiapkan pengisian borang pinjaman perumahan perbendaharaan aka pinjamanan perumahan awam. Sebenar-benarnya sebelum anda mengisi maklumat sila sediakan dokumen- dokumen berkaitan atau sebaik-baiknya bacalah panduan dahulu.

Petang semalam selepas mak dan abah datang, kami terus ke pejabat guaman di Greentown Business Centre diatas bangunan Hong Leong Bank. Tapi saya seorang sahaja yang masuk sebab anak-anak dah tidur sebaik sahaja masuk ke kereta. aircond katakan. Saya pun diberi penjelasan yang sangat jelas tentang apa yang saya bayar dan perlu lakukan. Jadi disini saya hanya perlu mengisi borang online pinjaman dan buat pembayaran. Untuk makluman, kadar bayaran. Adalah berbeza bergantung kepada harga rumah, umur,dan pekerjaan. 

Malam semalam saya pun mengisi borang online dan nasib baik semua maklumat ada pada saya cuma maklumat tentang pembayaran gaji sahaja yang tidak tahu. Harap-harap semuanya ok.  Tidak lupa juga anda akan dikenakan bayaran wang proses RM 100 selepas pengisian tersebut. Pembayaran boleh dilakukan melalui perbankan internet, bank draf atau kiriman wang. Saya memilih perbankan internet. Mudah dan selamat :)

Klik sini bagi membaca panduan pengisian borang permohonan

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...