wah! best!

Followers

Jom klik

Friday, June 28, 2013

Terima kasih Alpha Home Sales And Services

 Salam... Alhamdulillah .. Akhirnya kipas kembali berpusing seperti biasa. Terima kasih kepada cikgu Zakaria kerana berkongsi ilmu tentang kipas. Begitu juga terima kasih kepada semua kawan-kawan blogger yang berkongsi cerita dengan kami semua.

Kisahnya dah lama kipas saya tak berfungsi untuk low dan medium speed. Kalau nak guna terus tekan High. Memang laju bebenor sehingga cerita dua hari semalam. Adib terkencing malam walaupun dia dah membuang air kecil sebelum tidur. Dengan keadaan cuaca hujan ditambah pula dengan kipas yang berputar pada kelajuan maksimum, memang membuat saya dan anak-anak berkrekok.. ( btl ke ejaan ni) . Mak pula cakap kipas ini susah nak on. Jadi tergerak untuk saya mencari sales and Services Alpha dan Alhamdulillah rupa-rupanya dekat sahaja dengan rumah.

Kipas yang saya beli ini dahulunya dikenali dengan Wings tetapi telah bertukar jenama ke Alpha. 2007 adalah tahun yang saya beli. Dah 6 tahun menggunakannya. Mustahil akan bergerak secara sempurna. Ini saya beli jenis remote. Jika saya tekan low dan medium, kipas ini tak akan berputar seperti biasa. Terlalu perlahan. Kiranya saya terus tekan High setiap kali menggunakannya.

Cikgu Zakaria kata tak perlu tukar baru hanya tukar sensor sahaja. Itu yang saya cari dimana sales and Services Alpha. Hari ini saya telefon dan hari ini saya dapat perkhidmatannya. Harga sensor ini bernilai RM 65 sahaja termasuk upah memasang. Kan dah jimat.hehehe sekarang kipas bilik berfungsi dengan elok dan dapat menjimatkan duit saya sebanyak RM 200. :)

                             
                                                 Ini sensor yang ditukarkan

                             
                                                           Resit dan waranti 6 bulan

                                                   
                           
                                  
                                                              Dah berfungsi seperti baru

                              
                               Percuma dengan remote (kanan yang baru , kiri yang lama
   

2 comments:

Unknown said...

boleh saya tahu kat mana kedai alpha home sales and service ni?

hasmardy said...

kedai dia di hadapan taman anda. En Helmy boleh layari laman web dan telefon.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...