wah! best!

Followers

Jom klik

Sunday, May 19, 2013

Cerita bom atas bukit

Cerita kali ini cerita minggu lepas. Kejadian ini berlaku pada 16 Mei 2013. Pada masa itu,  saya sedang mengisi minyak di BHP Kanthan.
Selepas mengisi saya terdengar bunyi letupan. Bunyi yang kuat tetapi berada jauh dari saya. Baru saya perasan bunyi tersebut datang dari atas bukit.
Tersentuh hati apabila melihat keadaan bukit bukit disekitar tersebut.  Botak... Apa akan terjadi jika semua bukit tersebut ditarah untuk kepentigan seseorang. Bagaimana dengan penduduk-penduduk sekitar? Bagaimana dengan ekosistem dan geografi?  Harapan saya jangan sehingga tiada apa apa untuk anak cucu kita.  Pihak kerajaan pun perlu pantau kerja kerja yang mereka lakukan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...