wah! best!

Followers

Jom klik

Saturday, February 09, 2013

Mee bandung Muar dan Kupang Bakar Lada

Salam semua. Lama tak update blog. Penat jalan jauh pun tak habis lagi. Hari ini nak cerita mengenai makanan. Orang kata setiap tempat ada makanan istimewa . Begitu juga dengan Muar. Mee bandung memang antara makanan kegemaran. Alang- alang dah sampai, baik saya singgah.

Dari Tangkak kami melalui jalan lama ke Muar. Sampai di Muar, teringat kawan lama. fairuz aka Apai. Terus call Apai dan tiada rezeki nak jumpa dia. Apai tak balik Muar dan berada di Johor Bharu. Tak mengapalah, terus saya tanya di mana nak makan mee bandung paling best. Ini memang rezeki saya. Rupa- rupanya tempat saya berhenti dah betul betul berhampiran dengan kedai makan yang Apai bagi tahu.


Kedai ini dibawah pokok. Di hadapan Sekolah Menengah Sains. Nasib baik jumpa tempat parking yang sesuai. Parking dan terus pergi ke kedai tersebut. Kami order mee bandung satu dan air sirap limau. Mee bandung Muar memang pedas. Pedas sangat. Saya pun tak dapat nak layan. Cuma hirup kuah dan makan tauhu.... Mee, Chiq Dina yang banyak habiskan.

Lepas itu nampak orang ramai makan kupang.... Apa lagi kami ambil sepinggan kupang berharga RM 5. Nama masakan ini kupang bakar berlada. Memang terbaik! Tak pernah makan kupang sebelum ini dan ini lah kali pertama makan. Susah nak cari kat tempat lain... Hehehehehe

Jom tengok gambar plak... Bagi terliur






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...