wah! best!

Followers

Jom klik

Sunday, February 24, 2013

Lukisan lengkap pertama Adib

Salam kawan kawan.... Nak tengok lukisan pertama Ahmad Adib? Inilah lukisan pertama yang lengkap. Amat cantik di matanya..... Hehehehe lukisan ini diilhamkan olehnya pada 23 Februari 2013 di SK Kampung Banting, Sabak Bernam. Kami sekeluarga barada di sekolah kerana menemani saya yang mengajar murid tahun 6 tuisyen Matematik.

Cerita bab matematik , kadangkala membuatkan saya risau. Ini kerana masih ada segelintir yang tak nak menjawab soalan matematik. Alasan, tak ulangkaji, tak tahu, tak minat dan macam macam lagi la. Kadangkala, cikgu ini perlu memikirkan teknik teknik motivasi yang segar dan baru sebab murid pun dah tahu apa yang hendak dilakukan dalam memberi semangat kepada murid. InsyaAllah, jika saya perlu memberi bimbingan untuk murid tahun 6, saya nak gunakan teknik PLKN pula...hehehehehe

Sambung balik pada cerita asal, adib ini nakal juga dan agresif. Nak kata hiperaktif, mungkin ada tetapi tidak teruk. Lukisan itu diambil oleh Chiq Dina. Memang di sekolah, pen marker saya selalu hilang diambil oleh adib untuk melukis dan menulis apa yang dipelajarinya.

Sekian cerita saya....mana tahu nanti adib dah besar, boleh tengok apa yang babanya tulis semasa dia kecil....bertemu kembali ;)

P/s: bab menyanyi, abang dan kakak mesti duduk diam dan khusyuk





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...