wah! best!

Followers

Jom klik

Saturday, September 01, 2012

Keaw Teow goreng Atan

Keaw Teow goreng memang makanan kegemaran saya. Mee dan bihun pun tak boleh menandingi keaw Teow goreng. Di Perak sahaja, ada 3 gerai yang memang saya suka makan keaw Teow goreng iaitu Doli di Taiping, Gerai di stadium Perak dan Bercham.



Dikesempatan cuti kali ini dapat juga saya merasa keaw Teow goreng Atan. Bagaimana nama Atan itu wujud.? Saya pun dah lupa, kalau tak salah, tukang masaknya nama Atan. Difahamkan beliau adalah gitaris kumpulan rock 80an. Entah betul entah tidak, kena rujuk balik ngan orang yang lebih arif.

Bagi saya keaw Teow goreng Atan ini memenuhi selera saya. Masakannya kering namun ada rasa basah sedikit. Isi dalamnya ada kerang, tauge dan sayur. Paling saya suka sambalnya. Kalau nak cuba silalah kesini. Berdekatan dengan Caltex Bercham.



 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...