wah! best!

Followers

Jom klik

Tuesday, August 07, 2012

Tips jika motor anda susah dihidupkan

Pagi Sabtu niat dah baik... Pergi solat kat Surau Kg. Nelayan. Selesai solat, seperti biasa nak balik. Motor tak boleh hidup. Dah le presure motor kuat. Sakit kaki yang terkena ranting hari itu pun bertambah sakit.

Pakcik dan makcik semua dah balik. Tinggal aku sorang. Tiba tiba teringat kes motor Cikgu Mastora. Ah sudah... Kena tolak le pagi pagi ini. Dah le jalan itu penuh dengan anjing. Aku fobia dengan anjing ni.

Dah cuba beberapa kali masih juga tak berjaya.... Dalam kepala nak tunggu kat situ sampai hari cerah. Tapi hati tak sedap,jadi aku pun menolak. Dalam perjalanan itu, ada seekor anjing dah menyalak. Siap nak datang ke arah aku, tapi nasib baik tuannya panggil balik. Andai aku kena serang dengan anjing itu, memang aku cari anjing itu balik.

Lepas itu, depan rumah orang, aku cuba lagi hidupkan motor tapi tak berjaya juga. Hari dah cerah sikit baru aku tolak sampai balik rumah. Berpeluh masa itu. Terus tak ada mood nak buat kerja.

Dah lama aku tak jaga motor itu. Guna untuk pergi sekolah dan kedai sahaja. Baru aku teringat, dah lebih 6 bulan tak tukar plug. Selepas tukar motor senang dihidupkan. Tak susah pun. Patut Sejak akhir akhir ini, susah betul aku nak start motor. Ehmmmm lama betul kot tak buka motor...

jadi jika motor anda susah nak start siap sedia plug ek. InsyaAllah, itu punca utama jika yang lain ok.

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...