wah! best!

Followers

Jom klik

Friday, August 31, 2012

Selamat menyambut Hari Merdeka ke 55

Merdeka! Merdeka! Merdeka! Syukur dan Tahniah Malaysia kerana telah berjaya mengekalkan kemerdekaan sehingga ke 55 tahun. Sebagai rakyat Malaysia kita seharusnya bangga dan bersyukur dengan nikmat yang telah diberINya. Tidak perlulah kita berperang sesama sendiri kerana perkara kecil.

Lihatlah apa yang terjadi di Syria, Mesir, Iraq dan negara-negara Islam yang lain. Sedih apabila melihat setiap hari ada berlaku peperangan sesama umat. Tidakkah itu merugikan diri sendiri? Yang paling seronok pastinya orang yang ingin melihat kejatuhan negara-negara Islam .

Harapan saya adalah agar kita dapat mengekalkan kesejahteraan dan kedamaian seperti mana sekarang agar anak cucu kita dapat menikmati kesenangan dan kemewahan ciptaan Allah s.w.t. Janganlah kita berfikir untuk sekarang, tetapi fikirkan untuk akan datang.

Jika ada perbalahan atau ketidakpuasan harap dapat diselesaikan secara bermusyawarah. Tiada perkara yang mustahil dan saya pasti sesuatu keputusan bukan untuk kita sahaja tetapi untuk anak cucu kita. Berdoalah agar semua umat Islam di dunia mendapat kerahmatan dan keredhaan dariNya. Amin

From Mr. google

Nak tahu tema Hari Kemerdekaan klik disini

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...