wah! best!

Followers

Jom klik

Thursday, July 28, 2011

Komen anda mengenai najis bayi

Salam semua... apa khabar?? Sejak prepaid broadband habis tempoh, memang jarang update blog. Ini pun curi-curi dari broadband YES isteri. hehehehe



Kembali kepada tajuk entri kali ini iaitu mengenai najis bayi. Seperti sedia maklum bagi umat beragama Islam,

pembahagian najis adalah seperti :

mukhaffafah :: AIR KENCING kanak2 lelaki 2 tahun ke bawah yg hanya minum susu ibu sahaja.

mutawassitah.. :: najis pertengahan , muntah darah nanah najis poo poo dsb..selain anjing,b**i (najis berat)dan selain air kencing bayi lelaki yg minum susu ibu sahaja(najis ringan)

mughallazah :: najis berat dog pig and their keturunan..

Situasi:

Anda sedang berada di satu tempat pusat membeli belah yang tidak pernah anda pergi sebelum ini. Bayi anda yang berumur 1 tahun 2 bulan telah membuang air besar dan anda perlu mencucikannya kerana rumah anda jauh dari pusat membeli belah tersebut. Jadi anda telah pergi ke tandas dan mencuci di sinki sahaja kerana bayi anda masih kecil. Tetapi pencuci lantai pula menegur anda bahawa itu adalah untuk membasuh tangan...

Persoalan:

Apa komen anda mengenai ini??? Adakah kotor sangat najis itu? Adakah ia akan melekat disinki sehingga susah ditanggalkan? Apakah tidak ada pewangi yang boleh menghilangkan baunya?? komen jangan tak komen.... segala komen anda akan disiarkan dan dibincangkan.

p/s: teringat di Masjid Pasir Panjang Sekinchan, ada seorang penduduk yang mempunyai sakit mental yang kadangkala terkencing di permaidani masjid tersebut... tapi seorang ustaz ada memberi idea untuk membersihkkanya tanpa perlu menukar permaidani tersebut.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...