wah! best!

Followers

Jom klik

Sunday, June 26, 2011

Belajar belajar dan belajar

Salam semua... hari ini saya belajar perkara baru... Dalam Al Quran pun ada mengatakan kita perlu belajar , mengkaji dan menyebarkan ilmu kepada seluruh umat di dunia. Hari ini saya belajar cara 'edit' gambar dengan menggunakan Adobe Lightroom 3


Sebelum ini pernah melihat ikon ini namun tak berani nak menggunakannya kerana Adobe Photoshop pun tak khatam. Tapi setelah berminat dengan bidang fotografi saya mula tertarik dengan hasil gambar yang telah dieditkan.

Namun bagi saya banyak perlu dipelajari. Disini saya letakkan beberapa gambar yang telah saya edit. Edit ini pun adalah yang telah ada dalam program tersebut. Bukan edit dengan setting sendiri. Mana reti.. banyak bahasa yang susah nak faham.

Sebelum itu saya menggunakan kamera Canon Powershot sahaja. Tersalah beli katakan... uhuhuhuhu




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...