wah! best!

Followers

Jom klik

Friday, April 15, 2011

Kampung baru Kuala Lumpur Mendap..

sumber: berita tv3


Kira-kira 150 penduduk Kampung Bahru, di ibu negara terpaksa dipindahkan berikutan mendapan tanah yang turut menyebabkan satu lubang sedalam kira-kira 3 meter terbentuk. Hujan lebat yang berterusan petang semalam menyebabkan mendapan berlaku secara perlahan-perlahan sekaligus membahayakan penduduk sekitar.Kejadian bermula kira-kira jam 8 malam tadi di Jalan Syed Mahadi, Kampung Bahru, ketika hujan lebat.Kawasan ini turut ditenggelami air kira-kira setengah meter.

Lubang yang terbentuk di hadapan sebuah rumah ini pada mulanya kecil. Bagaimanapun, ia menjadi semakin besar menjelang tengah malam. Mendapan turut berlaku sepanjang kira-kira 10 meter di sepanjang jalan ini. Polis bertindak menutup laluan.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, DBKL mengarahkan kira-kira 150 penduduk membabitkan lebih 20 kediaman supaya keluar tengah malam tadi. 49 daripada mereka ditempatkan sementara di Dewan Orang ramai kampung baru. Manakala bakinya menumpang di rumah saudara mara.Kakitangan Jabatan Geologi dijangka  ke lokasi pagi ini bagi melakukan pemeriksaan.

ps: Berita TV3

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...