wah! best!

Followers

Jom klik

Tuesday, April 12, 2011

Domain itu penting ke?

salam semua. Apa khabar.? Semenjak line broadband di sini tidak elok, memang jarang nak update. lagi pun dah lewat malam baru line ok. itu yang susah nie. Apa pun tahniah kepada Perak kerana berjaya menewaskan Kelantan 4-0!!!!! wah tak sangka betul. Bukan senang-senang itu. Penjaga gol Kelantan kan Hebat!

Balik kepada kisah hari ini yang ingin saya kongsikan adalah mengenai domain. Nak kata tahu banyak pun memang tak sangat. Cuma dapat maklumat dari seorang Ustaz penting juga kita memiliki domain jika ingin menjana duit dari Nuffnang!

Ustaz itu mencadangkan saya menggunakan net.kl sebab paling murah diantara syarikat-syarikat yang menyediakannya. Harganya cuma RM31.60 dan akan dikenakan charge RM3 untuk pengubahsuaian nama blog kita.

Lupa saya nak memberi contoh jika kita perhatikan sekarang, nama blog kita akan seperti ini http://ceritadqimie.blogspot.com. Namun jika kita memiliki domain akan bertukar menjadi http://ceritadqimie.com. Ini akan memudahkan pencarian enjin dan menaikkan ranking traffik blog kita.

Persoalannya, boleh kah ianya menaikkan Nuffnang kita? komen

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...