wah! best!

Followers

Jom klik

Monday, January 24, 2011

warna huruf vokal pemulihan khas

Salam.. saya nak kongsi ilmu jika mengajar murid pemulhan khas. Ini sebnarnya ada dalam buku panduan tetapi manusia selalu lupa. betul ker??? hehehe bagi saya iya sebab saya pun selalu lupa.. kadangkala baju pun pakai terbalik :)

Jadi sebagai rujukan dan panduan baik saya buat post ini. Mana tahu saya juga boleh buat rujukan juga. Ok anda tahu apa huruf vokal? Ya Betul AEIOU!!!!

sebenarnya setiap huruf perlu ada warnanya. warna akan dapat mempengaruhi ingatan setiap murid pemulihan. Jika kita ada anak yang kecil, mungkin juga sesuai untuk menggunakannya. 

A (a)          - merah

E(e) taling   -kuning

E (e) pepet - oren / ungu

I (i)            - hijau

U (u)         - biru

pastikan kita menggunakan warna yang ceria ek.. supaya murid ini tertarik untuk melihatnya dan membacanya..sekian

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...