wah! best!

Followers

Jom klik

Monday, January 24, 2011

Dessert petang ini

Salam.. hari ini saya nak cerita pasal puding.. puding ini isteri saya yang buat. Saya ini tak gemar makan puding.. tapi ...
yang isteri saya buat memang saya makan... betul orang kata yang paling sedap air tangan isteri jugak kan... tapi kalau ibu sendiri masak lagi sedap.. hehehehehe merajuk la karang nanti... nak tengok gambar??? jom ada dibawah..

ini yang dah siap... sedap tak??

nak resipi dia tak???



Puding Cahaya Kristal ;)

bahan-bahannya

bahan A

1 cawan tepung kastard
1 cawan gula
1 tin susu cair
4 1/2 cawan air
1 cawan air diambil dari buah koktail

bahan B

kristal jeli Nona dari sebarang perasa (gunakan 2 kotak) oren aku rasa paling sedap
masukkan 2 cawan air , didihkan , kemudian masukkan kristal jeli Nona, biar sampai cair 

aturan

Puding yang sudah dimasak tuang kedalam bekas , ratakan, selepas itu taburkan buah koktail akhir sekali curahkan kristal jeli ,biarkan sejuk..ltk je dalam peti ais
p/s: http://cahaymataku.blogspot.com/

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...