wah! best!

Followers

Jom klik

Wednesday, October 27, 2010

post before title blog for up the traffic

Salam. wah sekali sekala ber BI aku ek... nak bagi tahu satu tips or share bagaimana nak letakkan post dahulu baru title blog. saya masih lemah lagi bab ambil gambar dari internet. jadi saya harap kawan-kawan dapat faham apa yang saya nak sampaikan.


Cuba perhatikan blog saya di bahagian atas mesti akan keluar seperti ini:

post it before title blog / share cerita saya


Yang ini menggalakan search engine optimization (SEO) untuk menaikkan traffic blog kita.

Cara nak buat?

1. design > edit html dan ctrl f

2. cari <title><data:blog.pageTitle/></title>

3. GANTIkan kod diatas dengan

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
 <b:else/>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
</b:if>

4. SAVE.


siap dan lihat hasilnya...

updated: 21/10/12

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...